het zenuwstelsel van honden lijkt zo veel op dat van ons, dat je er gerust van uit mag gaan dat een hond hoofdpijn kan hebben, of pijn waar dan ook.
dat een dier pijn kan ervaren blijkt als je het een pijnstiller toedient, en vervolgens het gedrag ziet veranderen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk aan de chavalier hondjes. Ongeveer 90 procent heeft last van chronische hoofdpijn omdat er mensen zijn die die kleine kopjes zo lief vinden. Lang leven het fokken van dieren..
Rieneke1
13 jaar geleden
ja idd afschuwelijk :(
doe mij maar de vorm die het dichtst bij de natuur staat.
van extreme perzen, munchkins en sphynxen word ik ook niet vrolijk.
Dieren, dus honden ook, ervaren pijn. Dat is te bewijzen door te kijken naar de reactie van een dier als ze bijvoorbeeld knoeterhard de kop stoten. Uitgaande van een hond: die geeft een gil (maakt geluid dus), schudt de kop, kan wat daas rondlopen etcetc.
Dus ja, honden kunnen hoofdpijn hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het wel dat honden hoofdpijn kunnen hebben. Ze hebben ook weleens epilepsie, en epilepsie is verwant aan migraine.
Een echt bewijs is daar natuurlijk niet van, pijn kan je bij mensen ook niet bewijzen.
Maar hun gedrag is dan anders. Ze liggen vaak met gesloten ogen en zijn lusteloos. Als ze na medicatie terug levendig worden, weet je toch ongeveer dat ze pijn hadden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
honden kunnen ook hoofdpijn hebben, en ze hebben zelfs sneller hoofdpijn dan mensen !