Een Ambassade vertegenwoordigd de belangen van zijn land in het land waar de Ambassade gevestigd is.
De verschillende afdelingen van de Ambassade houden zich bezig met deeltaken.
Bijvoorbeeld de Economische en Commerciële Afdeling helpt de exporteerders van het land dat de A. vertegenwoordigt, op de markt waar de A. gevestigd is.
De Culturele Afdeling, heeft als taak de cultuur van het land op de kaart te zetten (in het land waar de A. gevestigd is).
Enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een ambassade is een verlengstuk van het land waar het bijhoort. In feite behartigen zij de belkangen van het land. Bijvoorbeeld: visums - verlengingen - immigratie enz enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De nederlandse ambassade behartigt de belangen van nederlandse burgers in het buitenland. Andere landen ambassades hebben niet dezelfde functie, dan kan economische of politieke motieven de boventooon voeren.