Voor mijn telefoon heb ik een abonnement waarbij ik tot 1 Gb kan gebruiken. Hoeveel liedjes kan ik daarvoor downloaden?

En als ik over die 1Gb zou gaan, moet ik dan meer abonnementskosten betalen of doet mijn internetverbinding het dan niet meer? Volgens de medewerker van de telefoonwinkel heb ik door het downloaden van ongeveer 200 liedjes ongeveer 600 Mb gebruikt en wordt mijn internetverbinding misschien trager. Ik twijfel aan het antwoord.
Wie heeft hier echt verstand van en kan me het correcte antwoord geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (4)

Waarom download je niet via je wifiverbinding, dan gaat het niet van je limiet af!

Of je moet bijbetalen en hoeveel hangt van je provider af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe ik ook!
als je nummers in mp3 met hoge bitrate (320) download is een gemiddeld nummer al snel zo'n 8 Mb. Dan zou je ong. 125 liedjes kunnen downloaden met 1 Gig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat de verkoper zegt over de liedjes klopt wel ongeveer. Als je 1 GB hebt dan doet hij het ook nadat je dat verbruikt hebt en je verbinding wordt niet trager zolang je onder die 1 GB bent. Zodra je boven de 1GB uitkomt ga je betalen per MB dat je boven je bundel zit. Dit kan behoorlijk oplopen. Hoeveel je betaalt buiten de bundel kan ik je nu niet zeggen daar ik niet weet welke provider je hebt. Muziek downloaden kun je dan ook het best doen als je thuis via wifi zit of zoals iemand hier ook al aangaf door ze eerst op je pc te downloaden en dan vanaf je pc op je telefoon zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3 MB per liedje is op zich een redelijke inschatting als het om MP3's gaat, hoewel misschien iets aan de lage kant.

Het hangt van het abonnement af. Ik heb bijvoorbeeld een zakelijk abonnement bij KPN waarbij ik onbeperkt mag downloaden MAARRRRR als ik over een bepaalde limiet heen ga, wordt mijn snelheid "geknepen". Dat betekent gewoon dat de downloadsnelheid ernstig omaag gaat, maar dat ik wel vrolijk door kan gaan met mijn dataverkeer. Dat is echter wel relatief duur, omdat KPN niet van tevoren weet hoe veel data ik ga verstoken, maar alleen maar van tevoren weet dat ze nooit een cent extra gaan krijgen ook al ga ik 31 dagen lang 24 uur per dag maximaal downloaden. Er zijn ook abonnementen waarbij je gaat bijbetalen als je over je limiet gaat. Er zijn ook abonnementen waarbij het bij de limiet gewoon ophoudt, maar daar verdient de aanbieder niet zo makkelijk meer geld aan bij extra gebruik dus dat is voor de aanbieder niet zo interessant.

De limiet wordt trouwens tegenwoordig vaak bepaald door een zogenaamde "FUP", oftewel Fair Use Policy, wat meestal betekent dat ze per maand een nieuwe limiet bepalen, die (bij voorbeeld!) gerelateerd is aan het gemiddelde gebruik van de top 10% downloaders van de vorige maand.

Technisch kan het allemaal prima, het is alleen een kwestie van hoe ze de boel hebben ingesteld voor jouw soort abonnement.

Kortom: het hangt allemaal af van de voorwaarden van je abonnement. Misschien kun je aangeven welke provider je hebt en welk abonnement bij die provider je hebt afgesloten? Dan kunnen we even de voorwaarden opzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens bedoel ik dat de limiet vaak bepaald wordt door een Fair Use Policy als de limiet niet hard in de abonnementsvoorwaarden staat. Als er een expliciete limiet is afgesproken dan geldt uiteraard die limiet (althans dat is dan wel de bedoeling ;) ).